Co niesie za sobą nowe podejście marki Polycom do sali konferencyjnej? Czym Skype for Business różni się od konsumenckiej wersji tej aplikacji? Jaką pozycję w świecie Unified Collaboration odgrywa Microsoft? Czy rozwiązania chmurowe są dla wszystkich? Część druga rozmowy Małgorzaty Stasiak, Marketing Specialist w VisionCube S.A. z Jakubem Abramczykiem, Sales Director Eastern Europe Polycom oraz Grzegorzem Arentem, Senior Solutions Consultant Eastern Europe.


Małgorzata Stasiak, VisionCube S.A.: Jakub, jakie potrzeby klienta zaspokaja nowe podejście marki Polycom do sali konferencyjnej?

Jakub Abramczyk, PolycomNowa, omawiana przez nas dziś architektura, dostępna jest dla klientów zaledwie od kilku miesięcy. To, co spotyka się z bardzo pozytywną reakcją z ich strony, to przede wszystkim otwartość naszych systemów – dzięki nim klienci nie są zamknięci tylko na jednego dostawcę UC. Często mamy klientów, którzy migrują pomiędzy narzędziami UC i wcześniej musieli robić twarde przełączenia – stare urządzenia nie działały z nowymi. Tu nie ma takiej potrzeby – można to przejście zrobić dużo bardziej łagodnie, korzystając z obu systemów jednocześnie.

Jakub Abramczyk - Polycom

MS: Czyli możemy powiedzieć, że „nowe” wcale nie oznacza „niesprawdzone” oraz „w fazie testów” i klienci nie mają się czego obawiać?

JA: Oczywiście. Klienci nie muszą całkowicie likwidować starych systemów i przechodzić na nowe, tylko to przejście może być dla nich dużo bardziej łagodne. No i jak wspomniałem, nawet podliczając koszty małej salki – Trio zastępuje wiele urządzeń i sala potrafi być 2 – 3 razy tańsza niż, gdybyśmy zakupili kilka urządzeń „na to konto”.

MS: Dla klientów jakich platform UC przygotowaliście aktualną ofertę?

JA: Dla większości platform dostępnych aktualnie na rynku. Nasze urządzenia pracują na otwartym protokole SIP, konkretne certyfikacje mamy pod Microsoft. Posiadamy w tej chwili około 40 produktów, które są dedykowane tylko dla środowiska Microsoftu natywnie, a tak właściwie wszystko, co mamy aktualnie w ofercie, może współpracować z produktami firmy Microsoft – jest kompatybilne ze Skype, Teams itp. Ponadto łączy się z Zoom, BlueJeans, StarLeaf, Cisco Webex.

MS: Porozmawiajmy teraz o Skype for Business. Będąc ostatnio na Targach Pracy dla studentów i absolwentów, kiedy wspominaliśmy na naszym stoisku o Skype dla Firm, słyszeliśmy często – ale czym to się w ogóle różni od „zwykłego” Skype, dla mnie nie ma różnic na pierwszy rzut oka, w korporacji korzystam z podstawowej wersji tej aplikacji i jest OK. Jak Wy to widzicie?

JA: Moim zdaniem – jeśli firmy korzystają z „cywilnej” wersji Skype, narażają się choćby na problemy natury prawnej czy licencyjnej. Nie ma tu żadnej gwarancji, że system ten będzie nieprzerwanie dostępny. W grę wchodzą również kwestie bezpieczeństwa, integracji z innymi aplikacjami, co umożliwia wersja Skype for Business. Ponadto występuje brak dedykowanego supportu, i możliwości poszerzania licencji.

Grzegorz Arent – Senior Solutions Consultant Eastern Europe: Skype dla Firm z perspektywy Microsoft jest firmą schodzącą, wypieraną przez Teams. Generalnie Skype dla Firm jest przygotowany stricte pod sektor enterprise, gdzie standardowy Skype dla użytkowników indywidualnych jest blokowany. Ponadto, Skype dla Firm integruje się z szeregiem aplikacji z których korzystają pracownicy firm, choćby pakietem Office, czego Skype w wersji chmurowej/konsumenckiej nie posiada. Niektórzy ludzie wykorzystują Skype „prywatnego” w przypadkach służbowych i zapewne im to wystarcza, ale nie daje możliwości integracji z innymi programami. Skype for Business nie ma problemu ze współdzieleniem dokumentów i harmonizacją z produktami innych producentów. Co więcej, Skype for Business oferuje lepszą jakość połączeń, zabezpiecza je i może być w pełni pod kontrolą organizacji, która z niego korzysta.

MS: Jak widzicie i pozycjonujecie markę Polycom w dobie Microsoft Office 365?

JA: W tej chwili ponad połowa naszych klientów pracuje na O365. Tam, gdzie jest O365 dla nas jest także naturalne, że klient może posiadać infrastrukturę Polycoma – ponieważ nasze produkty rozszerzają działalność O365. Na przykład, dzięki urządzeniu VoxBox lepiej zbierzemy dźwięki, z drugiej strony w ofercie mamy kamerki, które przesyłają obraz bardzo dokładnie. Idąc dalej, kiedy porozmawiać ze sobą chce grupa osób – wtedy sam laptop nie wystarczy – wtedy wykorzystać możemy np. terminal Polycom.

Polycom partnerem Microsoft

MS: Microsoft – to słowo przewija się w naszej rozmowie bardzo często – jaką pozycję w świecie Unified Collaboration, Twoim zdaniem, odgrywa Microsoft?

JA: Myślę, że ogromną, dlatego, że często mówimy o samym Skype i Teams, głosie i wideo, ale pamiętajmy, że O365 to także Outlook, Office (Word, Excel…). Powoduje to, że jeszcze 10-15 lat temu większość klientów, którzy chcieli mieć system wideokonferencyjny musiało stawiać serwery i mieć do tego sztab informatyków, mnóstwo pieniędzy i ogromną infrastrukturę. Teraz tak naprawdę mają tą infrastrukturę w ramach licencji O365. Nie ukrywamy, że dla nas jest to także korzystne, ponieważ pula klientów, którzy dzięki temu chcą posiadać nasze urządzenia rośnie w bardzo szybkim tempie.

MS: A czy jest różnica, z punktu widzenia klienta, jeśli chodzi o nastawienie do rozwiązań chmurowych? Jak do tego podchodzą firmy z sektora enterprise, a jak mniejsze?

JA: Na pewno jest. Sektor enterprise zaufał rozwiązaniom chmurowym już jakiś czas temu. Przykład choćby CRM’ów – wiele firm przeniosło swoje dane do chmury, gdzie posiadają informacje bardzo wrażliwe i strategiczne. Bardziej widzę luki w sektorze finansowym i administracji publicznej – wojsko, ministerstwa czy rządy to chyba ostatnie duże bastiony rozwiązań „on premisowych”. Wynika to z regulacji prawnych i niemożności udostępniania komukolwiek danych na zewnątrz. Natomiast mniejsze firmy powoli przekonują się do tego typu rozwiązania i do jego bezpieczeństwa. Rozwiązania chmurowe są pod względem ekonomicznym także dużo bardziej dla nich opłacalne i korzystne. Nie muszą zatrudniać sztabu informatyków, stawiać serwerowni, infrastruktury, a funkcjonalności mogą mieć takie, jak duża korporacja, czy bank. Mniejszych firm często nie stać, żeby inwestować w tak rozbudowane systemy z jakich korzystają najwięksi. Dlatego rozwiązania chmurowe – licencyjne są dla nich aż tak atrakcyjne. Mamy choćby przykład bardzo sprawnie działającej niedużej polskiej firmy, która zakupiła system wideokonferencyjny, żeby przesłuchiwać kandydatów do pracy, co znacznie ułatwia im działanie.

Koniec części drugiej

Po więcej informacji dotyczących rozwiązań marki Polycom zapraszamy na stronę https://polycom.visioncube.pl/


Jakub Abramczyk – Sales Director Eastern Europe Polycom

Jakub Abramczyk związany jest z branżą IT od 20 lat. Rozpoczynał karierę w dziale Enterprise firmy Lucent Technologies pod koniec lat dziewięćdziesiątych jako inżynier, a następnie handlowiec, opiekun partnerów oraz dyrektor handlowy. W kolejnych latach zarządzał oddziałami polskimi oraz wschodnio – europejskimi w firmach Motorola, Avaya oraz Verint Systems. Od 2015 r. stoi na czele firmy Polycom w regionie Europy Wschodniej.

Kategorie: Technologia

Małgorzata Stasiak

współpraca ludzi wzbogaca 🙂

Słucha, tworzy i pisze, żeby pokryć na rynku technologiczne nisze.

m.stasiak@visioncube.pl