Lobby to wizytówka każdej organizacji. Dla potencjalnych klientów, kontrahentów, pracowników, to również miejsce pierwszego, fizycznego kontaktu z firmą. Obok nowoczesnej architektury, wyrafinowanego designu olbrzymie znaczenie odgrywa tu informacja graficzna. Jednak spis pracowników nad recepcją można zobaczyć już tylko w filmie o Nakatomi Plaza. Do historii przechodzą potykaczce rozstawione w holu. Nawet największe, przestrzenne, podświetlone logo z PCV nie robi już wrażenia.

A o to wrażenie chodzi. Pierwsze wrażenie, efekt wow…

Nowoczesne ekrany połączone w jeden system DIGITAL SIGNAGE dają olbrzymie możliwości, ograniczone tylko wyobraźnią projektantów. Szczególną rolę odgrywają wyświetlacze wielkoformatowe w technologii LED.

Co należy mieć na uwadze myśląc o wykorzystaniu tych rozwiązań?

Po pierwsze, dzięki modułowej konstrukcji można zbudować bezszwowy ekran o dowolnej wielkości, proporcjach i kształcie. Kabinetami można zabudować narożnik i sklepienia. Możliwe jest tworzenie krzywizn. Ekrany LED są niezwykle plastycznym tworzywem pozwalającym zaprojektować przestrzenne, multimedialne formy.

Po drugie, mamy do dyspozycji modele o różnej wielkości piksela – możemy dobrać optymalną rozdzielczość zależną od odległości widza od ekranu i rodzaju prezentowanej treści.

Po trzecie, szereg parametrów technicznych, takich jak wysoka jasność, duży kontrast i szerokie kąty widzenia oraz inteligentne i efektywne procesowanie przekładają się na doskonałe odwzorowanie kolorów i czerni, żywy i dynamiczny obraz.

Po czwarte, nie sposób pominąć względy praktyczne – ekran może pracować przez 10 lat w trybie ciągłym, 24/7 bez efektów retencji obrazu. Prosty i szybki serwis minimalizuje potencjalne przerwy w wyświetlanej treści.

Po piąte, ekrany LED Signage Samsung o dowolnej wielkości traktowane są przez system MagicInfo jak każdy monitor. Można zdalnie zarządzać zarówno wyświetlaczem jak i kontentem.

Po szóste, nieodłączną składową końcowego efektu jest dobrze przygotowana, atrakcyjna treść.

Po siódme…

Ilość elementów, które należy wziąć po uwagę przy projektowaniu ekranu LED jest duża; od warunków w miejscu instalacji (oświetlenie zewnętrzne, zapewnienie wentylacji i zasilania, okablowanie) po szczegółowe parametry techniczne dobrane tak, aby zapewnić założoną jakość obrazu.

Wizja architekta, forma ekranów i treści musi być połączona z wiedzą techniczną i doświadczeniem instalacyjnym wyspecjalizowanych firm.

Integrator systemów audiowizualnych jakim jest VisionCube wraz z inżynierami wsparcia technicznego firmy Samsung stanowią doskonały zespół, który pomoże w zaprojektowaniu spektakularnych, krojonych na miarę ekranów LED w lobby.  

Piotr Pietrzak

Business Development Manager