Zoom Phone to nowoczesne rozwiązanie telefonii w chmurze. Dzięki dołączeniu tej usługi do naszego konta Zoom zyskujemy dostęp do wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych –  chatu, wideokonferencji oraz rozmów telefonicznych. Z poziomu jednej, intuicyjnej aplikacji możemy korzystać z pełnego wachlarza możliwości oferowanego przez Zoom. Zoom Phone działa na systemach Windows, Linux, MacOS, iOS oraz Android.

Aplikacja nie oznacza konieczności rozstania się z naszymi telefonami stacjonarnymi. Wybrane modele od Poly, Cisco, Yealink czy AudioCodes mogą działać w oparciu o Zoom Phone – będzie to zmiana której nawet nie poczujemy. Nasze urządzenia możemy dodać do naszego panelu administracyjnego i z poziomu chmury zmieniać przypisanie osoby, której rozmowy mają być obsługiwane.

Co możemy zyskać dzięki chmurowej telefonii Zooma? Przede wszystkim zunifikowaną i spójną komunikację wewnątrz naszej organizacji. Nie musimy korzystać z kilku różnych platform, aby sprawnie się porozumiewać. Interfejs graficzny jest łudząco podobny do zwykłego systemu telefonii komórkowej. W Zoom wystarczy wejść w aplikację , następnie w zakładkę Phone i po prostu – zacząć dzwonić. Po lewej stronie wyświetlą się nasze ostatnie połączenia oraz poczta głosowa, którą możemy odsłuchać w każdej chwili – nie tylko z poziomu dedykowanej aplikacji, ale również po zalogowaniu się na zoom.us.

Jakie funkcje oferuje Zoom Phone?

Zyskujemy możliwość przekierowywania naszych rozmów, dołączania trzeciej osoby do rozmowy a co ciekawsze – możemy bez rozłączenia przerzucić naszą rozmowę z telefonu na komputer – i odwrotnie. Gdy nasza rozmowa wymaga od nas zobrazowania jakiegoś problemu, nie musimy trudzić się z tłumaczeniem – wystarczy zmienić tryb naszej rozmowy na spotkanie (Zoom Meeting) i zacząć udostępniać treść lub dzielić whiteboard. Poczta głosowa jest dostępna do odsłuchu i pobrania, a jeśli nie chcemy jej gromadzić możemy ją szybko usunąć. Podobnie jest z nagranymi rozmowami, są one gromadzone w naszej chmurze i możemy je udostępniać do odsłuchu dla naszych współpracowników. A jeśli ktoś nie odbiera, a sprawa jest pilna? Możemy tworzyć kolejki wydzwaniania – jeśli jedna osoba z kolejki nie odbierze, system dzwoni do kolejnej osoby, aż słuchawka zostanie podniesiona. A co w przypadku, jeśli jedna z osób planuje urlop ? Już nie musi podawać swoich poświadczeń do aplikacji swojemu zastępcy – wystarczy delegowanie połączeń. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy przypisać drugą osobę, która może wykonywać i odbierać połączenia w imieniu innego użytkownika.

Możliwości administratora Zoom Phone

Dzięki zintegrowaniu wszystkich aplikacji w jedną całość administrator Zoom Phone ma dostęp do całej infrastruktury telefonicznej z poziomu przeglądarki. Ma możliwość zarządzania i przypisywania urządzeń, które mają obsługiwać rozmowy telefoniczne oparte o chmurę Zoom. Problem z rozdzwonionymi telefonami w biurze po godzinach pracy? Możemy temu zaradzić ustawiając odpowiednie godziny pracy naszego systemu, czy kolejkę rozdzwaniania. Panel administratora to nie tylko ustawienia, ale również diagnostyka – monitorowanie połączeń wychodzących i przychodzących ze znacznikami czasowymi i podstawowymi informacjami o stronach połączenia. Dzięki rozbudowanym raportom możemy identyfikować problemy z siecią takie jak opóźnienie, utratę pakietów czy słabą przepływność i proaktywnie reagować na zmiany, zapewniając niezawodność.

Panel administratora usługi Zoom Phone
Panel administratora usługi Zoom Phone

Dołączenie licencji Zoom Phone wcale nie musi oznaczać rezygnacji ze świadczonych usług i numerów telefonów. Dzięki zastosowaniu polityki Bring Your Own Carrier możemy połączyć siłę chmury Zoom z siłą naszego dostawcy usług telefonii stacjonarnej. Dzięki takiemu hybrydowemu połączeniu zyskujemy ułatwioną migrację, maksymalną elastyczność oraz globalne wsparcie naszej usługi telefonicznej, nawet jeśli w danym kraju Zoom natywnie nie świadczy usług. Import kontaktów możliwy jest dzięki wparciu i integracji z rozwiązaniami od Five9, Twilio, Genesys, Talkdesk oraz NICE in Contact.

Właśnie dzięki takim rozwiązaniom jakie prezentuje Zoom możemy cieszyć się w pełni funkcjonalnym oraz łatwym w zarządzaniu systemem komunikacyjnym.

Kinga Paciuch

We wszystko co robię wkładam swoje serce – niezależnie, czy to życie prywatne, czy zawodowe.

Z natury jestem szczera, wytrwała i empatyczna. Nienawidzę rodzynków i mięty, ale dobrej herbaty nigdy nie odmówię.
Nie ma nic lepszego od praktycznej wiedzy, dlatego cenię sobie pracę „na żywym organizmie” i bardzo chętnie testuje rozwiązania i sprzęt.

k.paciuch@visioncube.pl