Czym jest i jakie możliwości niesie za sobą Polycom Real Connect? Kto może skorzystać z promocji na zakup tego rozwiązania? Jak kształtuje się przyszłość rynku wideokonferencyjnego? Jak Polycom chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów? Część trzecia rozmowy Małgorzaty Stasiak, Marketing Specialist w VisionCube S.A. z Jakubem Abramczykiem, Sales Director Eastern Europe Polycom oraz Grzegorzem Arentem, Senior Solutions Consultant Eastern Europe.

Małgorzata Stasiak, VisionCube S.A.: Polycom Real Connect. Czym jest i dla kogo adresowana jest ta funkcjonalność?

Jakub Abramczyk

Jakub Abramczyk, Polycom:
To jest bardzo ważna rzecz w kontekście tego wszystkiego, o czym rozmawialiśmy dotychczas. Polycom Real Connect jest usługą opartą o technologię Polycoma, która jest zainstalowana w data center Microsoftu. Polega na tym, że klient, który używa Microsoft Office 365 jest w stanie uruchomić taką usługę, żeby do jego spotkań na Skype lub poprzez Teams mogli dołączyć się ludzie, którzy korzystają ze sprzętu, który nie jest natywnie kompatybilny ze Skype czy Teams. Czyli mamy tu do czynienia z sytuacją, gdzie ktoś ma starsze urządzenia wideokonferencyjne (różnych producentów – np. Polycom, Cisco, Tandberg lub inne), które nie są w stanie natywnie zalogować się do Skype lub Teams. Podsumowując – klient nie musi wyrzucać starych urządzeń, może cały czas ich używać, i mieć takie same wrażenia i doświadczenia z korzystania z wideokonferencji skypowych czy teamsowych, jak natywni użytkownicy.

MS: Czyli to spore ułatwienie dla klienta. A jakie formy dostępu do tej funkcjonalności oferuje marka Polycom?

JA: Jest to usługa nabywana przez klientów, jako licencja w rocznej subskrypcji. Aktualnie rozpoczęła się promocja – z zakupem Trio klient dostaje bezpłatnie na okres 9 miesięcy taką usługę.

Polycom - Microsoft Partner

MS: Czy zatem Real Connect w modelu hybrydowym jest najlepszym rozwiązaniem dla dużych przedsiębiorstw przechodzących z klasycznego rozwiązania on premise na rozwiązania chmurowe?

JA: Jest to kwestia wielowątkowa. Z pewnością mamy tu do czynienia z kwestiami ekonomicznymi, o których wspominałem już wcześniej. Jeśli firma posiada ileś urządzeń wideokonferencyjnych, jakiegokolwiek producenta, które nie są certyfikowane do natywnej współpracy z Microsoftem, to klient musiałby albo pozostać przy dotychczasowych rozwiązaniach, albo je całkowicie wymienić – natomiast dzięki Real Connect, jak wspomniałem już wcześniej – klient może korzystać z dotychczasowych rozwiązań i poszerzać je o nowe możliwości. Zaledwie kilka dni temu rozmawialiśmy z bardzo dużym klientem, który przechodzi na Microsoft Teams, jako domyślne rozwiązanie Unified Communications w przyszłości, ale często korzysta z połączeń z dostawcami zewnętrznymi za pomocą wideo i ma wielu interesariuszy zewnętrznych, którzy używają całego spektrum różnych systemów UC. Tak więc nie mogą „zmusić” wszystkich do korzystania z Teams’ów. I najzwyczajniej w świecie, Real Connect jest jedynym rozwiązaniem, które umożliwi im komunikację ze wspomnianymi dostawcami.

Grzegorz Arent, Polycom: Jest kilka modeli hybryd, ale weźmy za przykład sytuację, gdzie Skype jest w wersji chmurowej, a wideokonferencja on premise. W takim wypadku cały ruch wideokonferencyjny wykonywany jest w obrębie naszej infrastruktury (zwiększając bezpieczeństwo komunikacji i obniżając koszty poprzez mniejszy ruch do Internetu), natomiast łącze internetowe wykorzystywane jest wyłącznie przy integracji z usługą Skype for Business oraz przy komunikacji z kontrahentami zewnętrznymi.

MS: Kończąc – Jakub, jak określiłbyś przyszłość rynku wideokonferencyjnego, gdzie uplasowałbyś tam markę Polycom? Czy podejście w Polsce różni się od tego, kiedy patrzymy na resztę Europy?

JA: Myślę, że podejście się nie różni, że potrzeby firm są bardzo zbieżne. Taki trend, który widzimy, to, że ludzie są bardzo przyzwyczajeni do używania przeróżnych komunikatorów w życiu prywatnym i chcą mieć także możliwość korzystania z intuicyjnych i prostych narzędzi w pracy. Technologia wideokonferencyjna przestaje być już zarezerwowana jedynie dla dużych i bogatych firm (między innymi dzięki rozwiązaniom chmurowym). Nie potrzebujemy mieć sztabu informatyków, wielkiej serwerowni – wystarczy licencja, a takie firmy jak Microsoft zajmują się resztą. Jeśli chodzi o rozwój – na pewno idziemy w kierunku coraz większych uproszczeń. Integrujemy się z coraz szerszym spektrum urządzeń zewnętrznych producentów. No i w perspektywie 5 lat w planach jest uruchomienie coraz większej ilości narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, o różnego rodzaju analitykę, badania i wiedzę. Za parę lat standardem będzie automatyczne rozpoznawanie mowy, automatyczna transkrypcja spotkań. Jakość tych rozwiązań w bardzo szybkim tempie idzie do przodu, większość wideokonferencji oparta jest o rozdzielczość HD czy full HD, na pewno w perspektywie czasu te spotkania odbywać się będą w 4K. W połączeniu z Plantronics chcielibyśmy, aby oferta naszej firmy była jak najszersza – zaczynając od wyposażenia indywidualnego pracownika do wyposażenia go w urządzenia, które ułatwiają mu pracę (słuchawki, zestawy głośnomówiące, kamerki itp.) po małe, średnie i duże sale spotkań.

MS: Podsumowując, czy możemy powiedzieć, że dla takiego mniejszego użytkownika / mniejszej firmy, Polycom będzie bardziej przystępny i bardziej intuicyjny, a dla tych dużych firm, wieloodziałowych korporacji będzie jeszcze bardziej wyspecjalizowany i jeszcze bardziej wyjdziecie naprzeciw ich oczekiwaniom?

JA: Na pewno tak. Ten rynek się otwiera – to, co tworzyliśmy dla największych przedsiębiorstw będziemy robić nadal – coraz bardziej innowacyjnie. Przy czym to właśnie rynek małych firm, start-up’ów bardzo prężnie się rozwija i staramy się, aby nasze produkty były jak najbardziej dostępne dla tych osób. Więc 2019 będzie rokiem, kiedy wprowadzać będziemy produkty, które adresują potrzeby tych małych firm.

MS: Czyli patrzymy bardzo optymistycznie w przyszłość 🙂 Kuba – bardzo dziękuję za rozmowę.

JA: Ja również bardzo dziękuję.

Koniec części trzeciej, ostatniej.

Po więcej informacji dotyczących rozwiązań marki Polycom zapraszamy na stronę https://polycom.visioncube.pl/


Polycom Jakub Abramczyk

Jakub Abramczyk – Sales Director Eastern Europe Polycom

Jakub Abramczyk związany jest z branżą IT od 20 lat. Rozpoczynał karierę w dziale Enterprise firmy Lucent Technologies pod koniec lat dziewięćdziesiątych jako inżynier, a następnie handlowiec, opiekun partnerów oraz dyrektor handlowy. W kolejnych latach zarządzał oddziałami polskimi oraz wschodnio – europejskimi w firmach Motorola, Avaya oraz Verint Systems. Od 2015 r. stoi na czele firmy Polycom w regionie Europy Wschodniej.

Kategorie: Technologia

Małgorzata Stasiak

współpraca ludzi wzbogaca 🙂

Słucha, tworzy i pisze, żeby pokryć na rynku technologiczne nisze.

m.stasiak@visioncube.pl